Sona: Blutengel - No Eternity
En Ludo publicava aquesta entrada en la seva blog fa uns dies i no puc contenir-me el comentari discrepant.
L'entrada fa referència a la iniciativa del senador (republicà, com no) de l'estat d'Alaska, Ted Stevens. L'honorable vol prohibir l'accés a les pàgines d'Internet amb contingut interactiu, incloent la web 2.0 (wikipedia, myspace) des dels instituts i altres centres d'estudi.
Primera reflexió:
Cal anar amb compte, no sigui cosa que els estudiants s'assabentin que hi ha paises on es venen llibres de ciències naturals en els quals s'explica l'evolució i en els que a la portada no posa "evolution is only a theory and hasn't been proven". (Veure http://books.nap.edu/readingroom/books/evolution98/ para més detalls)
Segona reflexió:
Deixem moodle, sakai i altres plataformes d'i-learning de costat. Assumim que formen part de la Web 2.0 "bona" i mitjançant la qual tots/es hi aprenem alguna cosa. Per contra, centrem-nos en blogger, wordpress, MSN spaces, mySpace i qualsevol pàgina que funcioni amb phpBB, PostNuke o similars.
Què és exactament el que es pretén aprendre amb el seu ús? A mySpace publiquen la seva música molts grups per a donar-se a conèixer. A wordpress i blogger publiquem frikis com jo, als spaces d'MSN posen les seves fotos les nenes de 15 anys i moltes altres pàgines de les quals funcionen amb programari social tracten de temes que podríem considerar trivials.
Siguem seriosos: Quantes webs interactives, colaborativas o 2.0 ens aporten quelcom rellevant per al futur de la humanitat? Cal finançar amb fons públics l'accés a aquestes pàgines des d'un institut?
No és la primera iniciativa que prohibe l'accés a determinats continguts d'Internet. Moltes universitats (per no parlar d'empreses) tanquen alguns ports de sortida per a impedir l'accés a IRC o l'ús de programes de missatgeria instantània. Llavors, quin és la diferència entre això i limitar l'accés a alguns continguts web 2.0 d'Internet?
En conclusió: Si el que s'estigués fent és limitar l'accés a llocs d'Internet que no aporten coneixement útil, em semblaria fins i tot una bona idea. Els impostos no es paguen perquè un nen de 15 anys publiqui missatges sobre Bluntman i Chonic a un fòrum de cinema friki (veure "Jay and Silent Bob strike back"). El problema és, com sempre, qui decideix què és coneixement útil i què no ho és. L'etern problema: Sigueu, quis custodiet ipsos custodes?. No seré jo, és clar. El meu (escàs) coneixement està tot extret i publicat a internet :)
Suscribirse a:
Enviar comentarios (Atom)
No hay comentarios:
Publicar un comentario